090602 Enbart Demokratins pris

Enbart demokratins pris gör att jag kan försvara de kostnader som mötesfriheten har. Utanför mitt fönster idag kunde jag se ett tiotal polisbilar rulla in på Medborgarplatsen. Alla var piketbussar fyllda med lagens väktare. På torget lades en mörkblå matta. Under de tunga molnen tycktes den skifta i brunt.


Snart ställdes ett par flaggor upp, en mikrofon och ett litet podium. Scenen var riggad och skattebetalda poliser var beredda. Beredda att försvara vars och ens rätt att yttra sig, att säga sin mening, att framföra sin åsikt.


Fram skred Sverigedemokraternas företrädare men både deras förespråkare och motståndare höll sig långt ifrån torget. För döva öron skanderade SD ut sin politik och det fördolda hat som göms bakom välfriserade luggar kunde inte ens höras.


Demokratin har ett pris och det är att försvaras till varje pris. Även när priset är tio piketbussar fyllda med skattemedel för att tre män i välfriserade luggar skall få uttrycka sitt fördolda hat mot andra människor. Det är priset för vår demokrati, det är vad vi skall försvara det är den demokrati jag vill bevara och det är just den demokratin som gör att mörkrets krafter enbart kan vinna kortsiktiga segrar men aldrig mer få fäste i i folkets själ.

Peter PC Carlsson
Glöm inte att nominera till juni månads blogg och rösta den 7/6.

För övrigt anser jag att Sverigedemokraternas åsikter och cancern skall bekämpas!

Gör ENBART som favorit på Nyligen  Intressant

Kommentarer till Enbart

Kommentera Enbart här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0