100205 Enbart Pedikyr

Enbart pedikyr kan göra mina fötter lena som på en bebis. Tänk vad skönt, vad omanligt och vad gott. För ett par hundralappar så får jag mina fötter fria från gammal död hud som annars klamrar sig fast vid våra kroppar, Hur manligt är det inte med torrsprickor på hälarna? Hur skönt är det inte att gå på lager efter lager av död hud. I vart fall är det manligt. För vi män kan ju inte tänka oss att gå på pedikyr! Nej gud vad bögigt. Fula och förhårdnade fötter däremot är manligt.

Klippa håret är okey, liksom massage, men manikyr och pedikyr är allt för bögigt för en riktig man. Själv är jag riktigt bögig, jag älskar att få både manikyr och framförallt att få mina fötter fria från förhårdnader, pedikyr.

Så konstigt att vissa saker anses som fel utifrån vad som är norm. Idag är det ok med massage men att få händer och fötter vårdade är omanligt. Som kvinna är det ok att bli ompysslad och få njuta av att kroppen blir väl omhändertagen.

På samma vis tycks det helt ok för alla att köpa manliga tjänster som snickeri, måleri och rörmokeri. För det är det ok att få rot avdrag men att för traditionellt kvinnliga tjänster anses det fel. Då står vänstern eniga och är emot de avdrag som idag kan göras. De traditionellt kvinnliga tjänsterna skall man inte få göra avdrag för. Tvätta, diska putsa och städa skall man göra själv, det är inget socialdemokrater och vänsterpartister tycker skall ge rätt till avdrag.

Jag kan förstå att man är emot att man får göra avdrag för hushållsnära tjänster. Men det är inkonsekvent om man tillåter avdrag för tjänster som är mer manliga, det så kallade rotavdraget. För egen del har jag aldrig kunnat förstå varför vänstern tvunget vill underlätta för traditionellt manliga tjänster men motsäga sig dess kvinnliga motsvarighet? Att vara emot subventioner av bägge slag kan jag förstå men inte att man tvunget vill tvinga kvinnor att putsa fönster medan männen med skatterabatt kan köpa in både målare och snikare.

Antingen är det ok med både Rut och Rotavdrag eller med inget alls. Visst det skall vara jämställt, men varför bara rabatt på skatten på manliga områden? Jo för att kvinnans arbete i hemmet räknas inte som något värt att betala för! Det är verkligen dags för vänstern att göra upp med gamla dogmer och sluta att fjättra kvinnor vid spisen.

Peter PC Carlsson

För övrigt anser jag att Sverigedemokraternas åsikter och cancern skall bekämpas!

Gör ENBART som favorit på Nyligen  Intressant?

Kommentarer till Enbart

Postat av: sivan

Oj vad intressant. Varför i hela fridens namn är det okej att köpa tjänster som ansetts tradionellt manliga men inte dom som i långa tider ansetts vara traditionellt kvinnliga? Alltså, du har ju helt rätt. Det här har jag inte ens tänkt på men det är ju sant.

Mutter mutter...måste grunna på det här!

2010-02-05 @ 23:49:52
URL: http://meromoss.blogspot.com

Postat av: fia

Ja kan hålla med i mycket för vad är manligt och inte ??? Det måste väl ändå få va inviduellt .

Kvinnor som gör många ggr mer än männen får inte cred för det vare sig det gäller pengar eller beröm . Eller bara en klapp på axeln och att peppa fram dessa enormt duktiga kvinnorna som faktiskt finns i vårat land .

Må så gott.

2010-02-06 @ 13:04:40
URL: http://ajaxen.blogg.se/

Postat av: Anonym

Man får idag skatteavdrag för städning, diskning, fönsterputsning, stryknning, lagning av kläder, skoputs osv............

2010-02-06 @ 13:18:55

Postat av: Skogshuldran Titti

Dina inlägg är som alltid sunda och genomtänkta!

Det behövs fler som tänker "runt hörnet".

2010-02-08 @ 18:23:49
URL: http://skogshuldran.bloggagratis.se

Kommentera Enbart här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0