090111 Enbart Gb av Häxmamman nr 1

Enbart ett tungt gästbloggsinlägg från Häxmamman följer här. När jag fick texten blev jag så upprörd att jag skrev ett eget inlägg tidigare idag. Har ni inte tagit del av Häxmamman tidigare så har ni möjligheten nu.

-----
Bilden av kärlek

Ett ämne som är för mig väldigt känsligt, jag har sedan barnsben lärt mig själv att all dessa känslor ingår i Kärlek, ömhet, medmänsklighet, hat, avsky, avund och allt vad man nu kan vara. Jag har nu förstått att kärlek är kärlek och hat är hat osv...

Men för mig har en beröring av min kropp eller ett fint ord alltid varit något fult, en baktanke. Jag har hatat mig själv för att jag är den jag är, för att jag inte tycker om mig, jag kan ingenting. Jo det är sant, min mamma har alltid talat om det för mig, jag ser konstig ut (kunde aldrig gråta för mamma tyckte jag såg så stirrig ut). Jag kunde inte spela musik (För jag hade så konstig musiksmak). Jag kunde inte någonting som inte min mamma kunde gjort bättre...

Jag fick utstå övergrepp av min mammas bröder fram till att jag var 21 år. Jag fick barn, jag gifte mig och de förgrep sig på mig ändå och de tog ifrån mig tron på att jag kunde beskydda mina barn från dom.

Jag förstår idag att jag föddes för att hatas, jag kom till världen för att rädda min mamma från det liv hon inte kunde välja. Min mamma tvingade mig bada naken, fast jag var tonåring, bland män, min mamma slog mig, min pappa drack alkohol, jag blev mobbad och slagen i skolan.

Jag drack alkohol från 12 års ålder, jag förlorade min oskuld vid 4 års ålder och började idka sex även med andra killar utom för min mammas bröder från att jag var 12 är. Jag har provat att sniffa, jag umgicks med värstingar. Jag upplevde inte riktig kärlek förrän jag fick mina barn och från en vuxen det året jag träffade min nuvarande sambo.

Man kan säkert tro att jag är hatfull, men om jag tänker efter så har jag nog inte ens lärt mig det heller. Jag är nog bara sorgsen, djupt inne i min själ sitter den och gnager men jag kan inte känna hat, jag tar avstånd för att överleva. Jag kämpar idag för att överleva, överleva dag för dag, jag har tron på att det kommer en tid där det går vecka, månad, år som jag har överlevt.

Men jag ger inte upp, jo kanske, jag vet inte om man kan säga att man ger upp om man väljer att bestiga det blå, jag tror att jag bara skapar ro för mina nära och kära. Just i denna tanke funderar jag över om jag vet vad kärlek är för jag förstår att min familj blir jätteledsen om jag inte finns mer, men min tanke är att det är övergående. Det är egoistiskt tänkt och det finns ingen kärlek i den tanken tror ni kanske, men det är just det, jag gör det av kärlek.

Jag skulle kunna barskrapa mig, jag skulle kunna ge mitt liv till människor jag tycker om, nu är det en fråga som bär, är det kärlek att tycka om eller är det bara tycka om. Människor jag tycker om skulle jag vilja säga att jag älskar, men hur många kan lära sig att ta emot det ordet utan att rygga tillbaka. Jag älskar säger man till föräldrar, barn och sin partner men när använder man det till en vän? 

Jag har haft en hård uppväxt, jag har haft hårda 40 år och jag har bestämt mig att ta upp kampen för jag vill inte fortsätta leva det liv jag lever i. Jag vill leva ett lyckligt och harmoniskt liv med min familj, men vägen är lång och kampen är hård, men jag har gjort mitt val...

Jag ÄLSKAR, jag visar ömhet, medmänsklighet, har alltid gjort det och det har varit min överlevnadsstrategi och det kommer jag alltid att ha kvar. Som jag behandlar andra så blir jag behandlad själv heter det. Men tyvärr så är det få som tänker så och därför ser det ut som det gör runt omkring oss.

Det finns sådana som jag dum-snäll...

Sparka på mig så får du en Viol
Kliv på mig så får du en Ros
Spotta på mig så får du en Nejlika
Skrik åt mig så får du Solros
Förnedra mig så får du en Kram
Slå mig så säger jag att jag Älskar dig
Sådan är JAG!!!

Jag vill vara snäll, jag vill bli omtyckt av alla, jag vill älska alla. Men till vilket pris, hur långt får kärleken gå, vad är äkta kärlek och oäkta? Men jag har valt min väg och det är att lära mig älska mig själv och förstå att jag duger som jag är, jag har samma värde som de som älskar mig...

Häxmamman
Gb nr 1
, Gb nr 2,
------

Tack för ditt inlägg. Jag önskar dig allt gott!

Peter PC Carlsson

För övrigt anser jag att Sverigedemokraterna och cancern skall bekämpas

Gör ENBART som favorit på Nyligen  Intressant?
bloggkoll 

Kommentarer till Enbart

Postat av: Hontass

När jag läser detta så rinner tårarna. Jag vet smärtan och jag bara önskar, ja önskar att denna onska inte fanns i våran värld.

2009-01-12 @ 08:31:26
URL: http://hontass.blogg.se/

Postat av: Gisan

Jag finner inte ord. Mitt förstånd kan inte ta in sådan ondska och sjuka handlingar. De borde spärras in på livstid även om jag förstår att spåren av det som de gjort inte försvinner genom det. Kramar...

2009-01-12 @ 08:50:43
URL: http://gisans.blogspot.com

Postat av: helen

Dockmamman: Jag lider med dig och förundras över hur grymma vissa människor kan få bli.

Otäckt!

Massa kramar

2009-01-12 @ 09:18:54
URL: http://gussilago.bloggagratis.se

Postat av: Jonna

Usch! Jag blir bara ledsen när jag läser sådant här, att det finns sådana grymma människor att man kan vara så grym mot sin egen familj. All styrka o energi till dig....KRAM

2009-01-12 @ 10:26:14
URL: http://bloggbebben.blogspot.com

Postat av: Vida

Det är så svårt att förstå hur människor kan begå sådana handlingar och framförallt att ingen ingriper.



Du avslutar med att skriva att du lärt dig älska dig själv och förstå att du duger som du är.. det är så oerhört stort efter allt du varit med om och i mina ögon så vittnar det om stor styrka, mycket mod och rejäl envishet.



Varm kram

Liv

2009-01-12 @ 11:25:43
URL: http://adventure-life-vida.blogspot.com

Postat av: Fia

jag blir arg , lessen , så starkt av dig att välja livet , livet väljer inte alltid den bästa vägen , vägen är ibland så slingrig att man går vilse fler än en gång , gripen av din berättelse , en stor kram till dig som vill möta livet ändå.

2009-01-12 @ 18:14:47
URL: http://ajaxen.blogg.se/

Postat av: Mette

Men fy det här var nog det värsta jag läst på mkt länge. Det är ofattbart.

Stor kram

2009-06-04 @ 21:04:29
URL: http://finnotto.blogg.se/

Postat av: Rebecka

Tycker mycket om det du skrivit! Roligt att se en del schyssta grejer och inte bara det generella grejerna som man kan läsa om varenda dag. ;)

2010-11-29 @ 12:18:56
URL: http://jade.se

Kommentera Enbart här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0