090609 Enbart Passa på

Enbart passa på. Ja det gäller att passa på när det går, när det finns en möjlighet, när det finns ett tillfälle. Jag brukar gilla att läsa och lyssna på Fredrik Lindkvist. En av de begrepp han plockar upp som typiskt svenska är Passa på!. Det gäller att passa på!

Det går knappast att instämma mer! Framförallt inte när man har barn, jo det gäller att passa på. Jonas Gardell pratar om att det knull man missar idag är för alltid ett missat knull, så det gäller att passa på.

Egentligen finns det väll ingen anledning att vänta, varför skall man göra det? Nej en stund man kan ta tillvara för sex är en värdefull stund. Särskillt när man har barn. Ja förutsatt att bägge tycker så förstås och framförallt att det finns lust!

Det är liksom svårt att passa på om det inte finns lust. Fast lusten brukar ju komma, bara man passar på. Så jag håller med Fredrik Lindkvist, det gäller att passa på.

Undrar förästen hur det är för en annan Fredrik, jag tänker på statsministern. Lyssnar han på Lindkvist och passar på så fort det finns tillfälle. Men det är klart att det blir ju inte så romantiskt om han rusar in genom dörren och ropar "Fillipa, Fillipa, nu har jag tio minuter så nu gäller det att passa på!!!"

Rommantiken i ett förhållande är också avgörande för lusten. Det gäller att hålla lusten vid liv. Och glöden. Gör man det då kan man nog passa på. Så kanske hör man Fredrik ropa "Kom älskling jag glöder!" Och då gäller det att passa på!

Så passa på, för det knull vi missar idag, är för alltid ett missat knull. Eller hur Jonas.

Peter PC Carlsson
Glöm inte att nominera till juni månads blogg.

Andra inlägg idag Enbart Stolt,

För övrigt anser jag att Sverigedemokraternas åsikter och cancern skall bekämpas!

Gör ENBART som favorit på Nyligen  Intressant

Kommentarer till Enbart

Postat av: Toffs

Rekommenderar en krönika i Ordfront, för mycket längesen, som faktiskt pratar om Fredrik och Filippas sexuella preferenser i förhållande till Göran och Anitra...Jätteroligt!

2009-06-12 @ 22:42:39
URL: http://gilgamesh.blogg.se/

Postat av: Usama

Ditt felstavade, pungstinna svammel är verkligen oroväckande. "Det knull jag missar idag, är för alltid ett missat knull." Japp, det är det man ligger på sin dödsbädd o ångrar, "vad fan missa jag knullet för". Det mest alarmerande är dock inte din korkade blogg, utan att det skulle kunna finnas vilsna själar som anammar det. Och jag tror faktiskt att Madeleine Deckerts mor Anne hellre hade sett att hennes dotter röstade på Sverigedemokraterna och varit levande, än att dö en plågsam död i Desmoplastic Small Round Cell Tumor. Men du var ju inte så lite snabb med din "insamling" o "rösta på min blogg".

Skulle vara intressant om du kommenterar detta, verkligen!

Vänliga hälsningar

Christina Grahn

2009-09-21 @ 17:18:31

Postat av: peter pc carlsson

Jag brukar inte bemöda mig om att svara på diverse olika påhopp. Men när du direkt ber om det och dessutom inte längre anonymt så kommer ett svar.



1. Ja jag stavar ofta väldigt illa om jag inte har använt rättstavningsprogram. Jag är nämligen dyslektiker. Inget jag önskar att jag är eller att jag bli påhoppad för men så är det. Jag brukar därför köra mina inlägg genom ett rättstavningsprogram. Dock missar jag det ibland. Dessutom är inte rättstavningsprogrammen helt tillförlitliga. Men det är däremot kritikerna.

¨

2. "Pungstinna svammel". Tja om du nu tycker att det är det så behöver du inte läsa. Det är ett fritt land.



3. Du skriver om missade knull. Min text ovan handlar om att passa på, att ta vara på tiden. Att finna möjligheter i en vardag som barnfamilj. Jag refererar till både Jonas Gardell och Fredrik Lindkvist och du tycks helt ha missat vad texten handlar om.



4. Vad du tänker på din dödsbädd vet jag inte. Detta inlägg handlar inte om döden.



5. Det står dig helt fritt att tycka att min B-logg är korkad, det gör mig inget.



6. Du är rädd att vilsna själar skall anamma det jag skriver. Jag hoppas det! Jag hoppas att var och en tar sig tid att tänka efter och att passa på att ta vara på de njutningar som finns i livet. Jag hoppas att var och en av oss blir bättre på att skapa små stunder av njutning. Oavsett om det gäller sex eller något annat.



7. Vet inte varför du blandar in Madeleines mor i detta? Detta är ett inlägg som inte alls handlar om cancer eller om insamling. Kan bara säga läs inlägget innan du börjar orera.



8. Vet inte vad du har emot att jag tog initiativ till en insamling för Barncancerfonden. En insamling som gav dem över 100 000 kr. Men det står dig fritt även här att tycka att det var fel.



9. "Rösta på min blogg". Jag har inget ”rösta på min blogg” däremot har man kunnat nominera och rösta på bloggar som man tycker är tänkvärda. Det går inte att rösta på min blogg.



Hoppas att det nu "verkligen" var intressant att jag svarade.



MVH

Peter PC Carlsson



2009-09-22 @ 13:37:01
URL: http://enbart.blogg.se/

Postat av: Usama

Du har plockat i alla fall 1 poäng genom att överhuvudtaget svara, så jag ska gå dig vänligare till mötes.

Felstavningar - tar tillbaka mitt påhopp. Bloggar är ju "dagböcker" där man inte ska behöva bry sig om felstavningar. Högg nog i överkant där, inte sämre än att jag kan be om ursäkt.

"Svammel" - ja det tycker jag. Men det är ju å andra sidan din fulla rätt att "svamla" på din blogg, lika väl som jag har "rätt" att kommentera ("offentlig") dagbok.

"Men varför läser du då om du inte gillar det?"

Bra fråga.

Kanske jag - liksom tusentals andra i den här cyberspacen - kan få ge utlopp åt alla möjliga mer eller mindre personliga aviga känslor, genom att "anonymt" hoppa på något man inte gillar. (Jag brukar dock faktiskt skriva under när jag "hoppar på"!)

Och ja, jag stör mig på din "rösta-på-mig-blogg" kommentar, och ja, jag stör mig på att du fiskar på nätet efter tragiska öden att starta insamlingar och plocka poäng på.

Men men, du var (är) trots allt inte dummare än att du genom ditt svar fick mig att backa lite, så du kanske har ett par millimeter mellan öronen trots allt. :)

Ska du svara, gör det på min mail, annars ha det gott, o bli inte förvånad om det kommer lite skallerormsgift här då o då, men då vet du i alla fall från vem.

:)

//Christina

2009-09-24 @ 18:12:50

Kommentera Enbart här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0