090427 Enbart Tim Ahlgren

Enbart Tim Ahlgren är en liten kille som ägnat stora delar av sitt unga liv att bekämpa sin cancer. Lite då och då lyssnar jag på Tim. Jag hör hans sång, hopp och bön om att känna "Livet inom sig". Var gång börjar jag gråta. Var gång känner jag en sådan sorg, ett sådant vemod. Ändå har jag aldrig mött Tim, Önskar att jag hade gjort det! Under lång tid har vi kunnat följa honom och hans kamp via bloggen, Aftonbladet och genom hans fantastiska text han själv sjunger i "Livet inom mig"! Hans kamp lider mot sitt slut, eller har nu tagit slut.

"Livet inom mig!
Det var en kväll i november,
jag fick ett besked som ingen vill ha
Känslan inom mig kändes inte bra


Många dagar i korridoren känns som det enda jag fick

Och ljudet av en fågel där jag gick.

Jag skall klara mig här jag är en vinnare det vet ni

Måste kämpa mig fri, jag måste kämpa mig fri till slut.


Jag är stark och jag kan känna livet inom mig

Jag kan allt och allting kommer ordna sig

Känna livet inom mig, hänga fast vid varje grej

Och ta allt, fånga allt för livet vi ger


De fyra åren har gått förbi nu, och allt är inte så bra

Leva växa starkare för var dag

Jag skall klara det här även om det kan se tufft ut

Jag har gjort det förut kommer göra det igen.


Jag är stark och jag kan känna livet inom mig

Jag kan allt och allting kommer ordna sig

Känna livet inom mig, hänga fast vid varje grej

Och ta allt, fånga allt för livet vi ger


Jag är stark och jag kan känna livet inom mig

Jag kan allt och allting kommer ordna sig

Känna livet inom mig, hänga fast vid varje grej

Och ta allt, fånga allt för livet vi ger


Jag är stark..." Text och sång av Tim Ahlgren




Älskade Tim. Jag har aldrig träffat dig, bara lyssnat på dig, läst av och framförallt om dig. Jag hoppas så att din smärta snart är över. Helst att du skulle bli bra, att det plötsligt skulle ske ett under och du kan resa dig upp och vara frisk.

Jag vet att det inte är någon tröst Tim, men ändå hoppas jag så att du vet och på något sätt kan känna att det är få människor som är så omtyckta och som så många tänker på som just dig. Ditt liv har varit kort, ändå vet fler vem du är och bryr sig om dig än de flesta människor får vara med om.

När du går kommer du ändå att finnas kvar.
Önskar att jag fått träffa dig.

Tidigare inlägg idag, Nr 1, Nr 2, Nr 3
Ge ett bidrag till Barncancerfonden!

Peter PC Carlsson

Rösta på månadens blogg i rutan
till vänster på första sidan!
För övrigt anser jag att Sverigedemokraternas åsikter och cancern skall bekämpas!

Gör ENBART som favorit på Nyligen  Intressant?

Kommentarer till Enbart

Postat av: karin

Vilket otroligt fint inlägg. varma hälsn Karin

2009-04-27 @ 23:46:30

Postat av: lalla

det gör ont att läsa om lille Tim men tyvärr är livet en fruktansvär hård skola. hoppas att alla som har det svårt och jobbigt får någon hjälp med att bemästra sina sorgsna tankar.så dom kan få fria fina tankar om obehaget.kram Lalla

2009-04-29 @ 17:19:00
URL: http://lallasord.blogg.se/

Kommentera Enbart här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0