Enbart fredag 071228

Enbart lyckliga kusiner som träffas allt för sällan. L hamnar på nytt i ännu en julafton, både för att det fanns så mycket leksaker hos kusinerna i Melbystrand men också för att det på nytt kom en hög med julklappar. Lycklig lycklig slits paketen upp. Kusinerna hade varit i Sydafrika, träffat elefanter och flugit helikopter. Massor av bilder att se och massor att berätta. Vi gav bl.a. filmen Happy feet, vi kollade den och mest var det nog vi vuxna som uppskattade den. Jag måste erkänna att barnfilm är riktigt kul ibland, ganska ofta faktiskt.


Sen bilkörning i ösregn, fan vilket väder. Så sista kvällen med F&F samt med Mattis. I morgon ska vi hem. Kort och intensivt i småland och halland. Det ska trotts det bli skönt att åka hem, hem till röran som vi lämnade den. Ja nog är det tröttande att umgås, att resa och att samtidigt alltid försöka vara trevlig, glad och positiv. Extra ansträngande när det både är svårt att gå undan för sig själv och jag även i vanliga fall jobbar med min sinnesstämning. Nåja, det har gott ganska bra, men skulle gärna vilja vara lite själv nu, både själv, själv och själv bara med min flickvän.


Längtar efter att gosa. Men det gör jag ju i och för sig nästan alltid.


Enbart längtan.


Peter PC Carlsson

Kommentarer till Enbart

Postat av: Sofi H

Låter smart att du bara klappar hundarna :-)

tack för kommentaren!
/Sofi & Coda

2007-12-29 @ 15:15:29
URL: http://sofih.blogg.se

Kommentera Enbart här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0