Enbart sorg 071229

Enbart dagar , timmar kvar av detta år. Ska jag sörja det år som var, det år som inte blev. Eller skall jag genast lägga det bakom mig och se fram emot nästa? Vet faktiskt inte. Vet bara att något har hänt nu, något som gör att det åter igen inte är som tidigare. Det blir en ny era. En ny tid. Då jag går från något, till något annat. Vad, jag går från och vad jag går till vet jag inte. Jag vet bara att jag vill, jag vill!

Må livet bli annorlunda, jag har nu tagit steg, gjort det jag kan för att det ska bli det, men det berror inte bara på mig. Det beror också på min omgivning. Att jag kan känna och uppleva kärlek, kunna njuta av den, kunna ge för att kunna få.

Ett nytt år stundar en ny tid stundar. Jag lämnar något bakom mig, men mot vad jag går vet jag inte Vet bara att jag vill ha  förändring. Jag vill leva i var dag, var stund, var minut. Gör jag inte det känns det meningslöst. Jag vill inte drömma bort mitt liv. Jag vill leva, högt och innerligt, just nu, nu. Det är nu jag lever inte sedan, inte sen. NU.

Så skål kära livet, skål du väntande lycka, skål i tvål, skål i vatten skål i champagne eller vad du vill vad som krävs för att du skall bli ren, för att du skall komma till mig.

Skål kära liv och välkommen att åter störa mig, stör, stör stör!

Enbart liv.

Peter PC Carlsson
Kommentarer till Enbart

Postat av: Di

om du finner glädje i här och nu, kanske livet ändå är här, det kanske inte är det som kommer det kan vara det som pågår, varje sekund, varje minut, var timme, är just liv...fyll nuet med dig, dina nära och kära, närvarande nu...enbart nu..
Sköt om dig!

2007-12-29 @ 18:08:53
URL: http://diqueen.blogg.se

Postat av: Mona

jamen just som jag tänkte ju..hur ska vi annars veta hur våra "stjärnor" har det..för det är ju hiiimlaviktigt ju *ler*...du...gjorde mig nyfiken å nu är jag här..å lår återkomma....

Kram
Mona//

2007-12-29 @ 19:02:58
URL: http://mgo.bloggagratis.se/

Postat av: Mona

Ja..att det finns bra tv..men varför envisas då SVT med att visa skit som...ex...alla dessa "framkallanyakändiskartyp"..osv osv osv...
Stjärnorna på slottet ska jag följa bara av den enkla anledningen..har inget speciellt för mig just på lördagkvällar..å jag ska minsann tycka om det sen med ;-)))..å oftast tycker jag för myckeet!!
Å du..snart börjar den ju...hehehehhehe....

Mona//

2007-12-29 @ 19:26:05

Postat av: Mona

Äääääääääääää, stavade fel..menar..."framkallanyakändisartyp"

Mona//

2007-12-29 @ 19:27:40

Postat av: AnnaIda

Klart du vågar det :) jag gillar mina blåa ögon men man suktar ju alltid efter det man inte har. Tack för komplimangen, det värmer. Ha en bra kväll!

2007-12-29 @ 19:43:59
URL: http://annaida.blogg.se

Postat av: Cosmopolit

Att leva i nuet är den största av konster. Ett gott nytt nu önskar jag dig. Carpe Diem!

2007-12-29 @ 23:46:03
URL: http://cosmopolit.blogg.se

Postat av: Helena

Kör hårt säger jag bara! Har ett favvocitat av Colette tror jag det är "De människor som fått mest ut av livet är inte de som levt ett sekel utan de som levt varje minut". Lycka till!

2007-12-30 @ 10:31:11
URL: http://helenasnackar.blogg.se

Postat av: malve

Låter härligt att du VILL!
Att leva i nuet verkar vara lösningen på det mesta. Kommer alltid till den slutsatsen i min terapi.
Bara vara och inte älta det som varit eller oroa sej för det som ska komma.

Önskar dej ett underbart år!

2007-12-30 @ 10:37:48
URL: http://malves.blogg.se

Kommentera Enbart här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0