081217 Enbart Sko

Enbart sko som flög genom luften var ett möte som George W Bush säkert inte hade räknat med under sitt sista besök i Irak. Inslaget kommer säkert att bli ett av de mest visade i historien. Bush är verkligen ingen populär president men nog har han både snabba reflexer och ett lugn reaktion, (se själva). En extra knorr åt historien är att det var en journalist som tydligen ansåg att pennan inte var ett tillräckligt starkt vapen utan tog till sina dojjor.


På bloggar uppmanas vi nu att visa vårt missnöje med Bush genom att posta en gammal dojja till Vita huset. Nog är det en kul idé det håller jag med om, men mina dojojr blir kvar här hemma. Jag känner mig mest nöjd med att mannen i fråga tar sina egna skor och lämna Vita huset.


Det här med skor och ledare verkar hänga samman, visst mins vi Ingvar Karlsson som liknades vid en sko och där sedan SSU snabbt ryckte upp knappar med en sko där det stod fotfolket på.


Men mest minnesvärd var nog ändå Nikita Chrustjov som bankade sin dojja i bordet vid en session i FN.


Så visst kan man ha sko till mer än att gå i, själv fick jag för några år sedan bära ut en man från en pub som tagit av sig sina skor och skulle slåss med dem. Där gick min gräns så jag lyfte upp honom och bar ut en vilt fäktande man som skrek att han skulle prata med min pappa. Ja du läste rätt, han skulle prata med min pappa... Idag kan jag inte annat än att skratta. Mannen ifråga kom tillbaks dagen efter bad om ursäkt samt hämtade sina skor.

Peter PC Carlsson

Intressant?
Sprid på alla sätt du kan för att nå målet för Sveriges största blogginsamling för barncancerfonden.
För övrigt anser jag att Sverigedemokraterna och cancern skall bekämpas! 

Kommentarer till Enbart

Postat av: Gladana

Jag trodde först att du hette Enbart;0). Ett sånt bra inlägg du hade i Enbart bekräftelse, det är sånt jag ofta tänker på. Att ligga och duga, det var väl Bob Hansson som sa det? Det är inte lätt att tro att man duger om man inte presterar.

Kram på dig!

2008-12-17 @ 12:05:30
URL: http://gladana.blogspot.com

Postat av: Anita o Uno

Ja det var väl nått riktigt träffande. Ge honom en riktig känga. Hans ego fick nog sig en törn.

Uno han använder oxo skor.Inte på tassarna utan i munnen.Mums tycker han.

Ja man skall veta att man lever(jordskalvet)Varför skall vi vara förskonade? Jag är för jämlikhet i allt!

2008-12-17 @ 12:43:07
URL: http://unoett.blogg.se/

Postat av: Pia

Vad kul det där med att posta en sko till vita huset, det skulle jag vilja göra !

Och du... tack för dina ord i min blogg !

2008-12-17 @ 12:43:14
URL: http://piakallman.blogg.se/

Postat av: soffie

ja en sko kan man ju ha till mycket:O)

va snyggt du gjort i bloggen!

må gott

2008-12-17 @ 16:40:20
URL: http://soffie69.blogg.se/

Postat av: Bitte

Ja det var en snabb reaktion han hade. Ja skicka en sko hade varit skoj.

2008-12-17 @ 19:27:05
URL: http://bitteohl.blogg.se/

Kommentera Enbart här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0