091203 Enbart Julkort

Enbart julkort, och en del reklam återstår snart för posten att dela ut. Mitt senaste julkort sände jag nog för 20 år sedan. Givetvis får jag inte heller längre några kort. Saknar jag dem? Nej inte direkt. Men nog är det härligt att läsa ett brev, att få nyheter från vänner eller bekanta.

 

Det fanns en tid då jag skrev väldigt mycket brev. En tid då jag med penna och papper satt och skrev sida efter sida. Några av dem sände jag, ytterligare några fick jag besvarade. Uppkrupen i en soffa med en brasa tänd, en stor kanna med te och så blocket i knäet. Visst kan jag sakna det. Nu har brasan slocknat och blocket har blivit en lapptopp. Men fortfarande sitter jag kvar uppkrupen i en fåtölj och skriver.

 

Åren går, en del drömmar består medan andra lämnas kvar längst vägen. En del kommer till men mest är det tomhet som fyller den tid som inte är inrutad. Inte minst såhär på hösten så kommer tankarna på mening och mål. Jag vaknar ännu en dag och sköter mina bestyr. Ännu en dag läggs till alla andra dagar som jag passerat. Är detta den dröm jag lever? Är det just så här som var livets stora mening?

 

Kanske, kanske är det just det. Att finna njutning och lust i det lilla. Att vara tillfreds med att bara vara, att bara få finnas och att få uppleva ännu en dag fylld av inrutad tid. Enklast är att leva utan att tänka. Att stiga upp, klä på sig och göra det jag ska. Så går ytterligare en dag och någonstans där framme finns ett slut. Men tills den dagen kommer så lever vi våra liv, vi lever dem så gott vi kan. Kanske lever vi vår dröm utan att veta det. Kanske lever vi utan att inse det.

 

En dag läggs så lätt till alla andra medan vi väntar på något annat, något mer och något bättre. Men här ligger jag och duger med eller utan julkort.

Peter PC Carlsson

För övrigt anser jag att Sverigedemokraternas åsikter och cancern skall bekämpas!

Gör ENBART som favorit på Nyligen  Intressant?

Kommentarer till Enbart

Postat av: Georg

som kommentar på ditt inlägg så har faktiskt posten dragit nytta av utvecklinge, kolla in http://magiskajulkort.se/

där kan man skicka vykort via facebook, fast riktiga som kommer i lådan och allt.

2009-12-04 @ 17:43:56
URL: http://www.utopiasthlm.se

Postat av: Vida

Brev skriver jag men julkort slutade jag skicka för massa år sedan.. om nåt dyker upp hos mig bler det en trevlig överrakning...



/liv

2009-12-05 @ 19:07:46
URL: http://adventure-life-vida.blogspot.com/

Postat av: tess

Jag har skrivit många brev i mitt liv. Jag var en tjej med brevkompisar och jag skrev rejäla brev.. det var inte ett A4 inte... å långa brev kom i retur. Vi avhandlade nog det mesta i livet.



En brevkompis har jag kvar. Hon är en av mina bästa vänner. Vi gick över till mail... nu har vi daglig kontakt via sms....



//tess

2009-12-05 @ 19:46:32
URL: http://tess701.blogg.se/

Postat av: Ima

Jag har följt dig ganska regelbundet under en längre tid. Jag tycker att du skriver bra!

Jag "drabbades" av cancer tidigt i våras och har tampats med behandlingar och "konstiga" hjärnspöken, men nu efter behandlingsslut så är det verkligen som du skriver.

Att njuta av att bara få finnas, att vara i nuet, le och vara glad. "Småsaker" kan ibland vara större glädjeämnen än de stora, om man bara stannar upp, öppnar sinnet och uppmärksammar de.

Jag har bloggat under hela min sjukdomstid (lite innan också) för att faktiskt minnas sånt som annars försvinner. Minnas känslan och påminnas om livet och dess upp och ner.

Du är bra!



/Ima

2009-12-08 @ 10:46:25
URL: http://www.lifeofima.blogspot.com

Postat av: Lena

Go kväll vännen,

Hmm det är kanske som du säger. Vi lever kanske vår dröm utan att ens reflektera eller förstå det. Men strävan har väl alltid varit människans driftkraft. Strävan efter något bättre. Men frågan är: blir saker bättre?? För en del troligtvis. För en del, troligen inte. Så vad är det som styr?? Hmpf vettikatten. Om jag visste det skulle jag nog inte sitta här och ordblaja.

Kramis

2009-12-09 @ 22:44:14
URL: http://aforia.blogspot.com

Postat av: fia

Att kunna se det lilla med eller utan jul kort är en gåva .. Att inte få julkort är inte för mig nå viktigt heller, jag skickar inga och förväntar mig inte att få några . Skönt att det finns fler som kan se det på det viset .

önskar dig en trevlig dag .

2009-12-14 @ 12:16:17
URL: http://ajaxen.blogg.se/

Kommentera Enbart här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0