090628 Enbart sommar

Enbart sommar, sol som värmer och barn som stimmar och tjoar medan de badar. En dag som idag, det kan knappt bli bättre än just så. Runt 30 grader varmt och fri tillgång till glass och välkyld pilsner. Världen är fylld av vackra människor, leende människor. Alla tycks ha tid, alla tycks ta det lugnt. Var jag än vänder mig så ler sommaren emot mig.


Vissa dagar vill man bevara, föreviga och hoppas att det alltid kunde vara just så. Så ska jag minnas den sommaren 2009. I vart fall den 28 juni, förhoppningsvis blir det fler av just dessa dagar. Soltörstande som vi nordbor är så kommer dessa soliga dagar som räddning för den frusna själen, solen ger färg till våra bleka kroppar. Den tinar våra bistra miner och vi ler.


Det är skönt att se barn som får användning för något annat än sina regnkläder. Barn som gräver i sanden på välfyllda stränder. Barn som leker i fontäner och barn som springer medan de avfyrar sina vattenpistoler. Parkbänkarna är fyllda av leende föräldrar med kaffelate och glass.


Bruna ben och bara fötter, himlen är blå och vi önskar att tiden stod still.

Rösta på månadens blogg i rutan till vänster på första sidan!

Peter PC Carlsson

För övrigt anser jag att Sverigedemokraternas åsikter och cancern skall bekämpas!

Gör ENBART som favorit på Nyligen  Intressant?

Kommentarer till Enbart

Kommentera Enbart här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0