090530 Enbart Bra

Enbart bra att Sverige fortfarande är ett så pass öppet land att vi kan möte våra politiker ute i vardagen. För ett par veckor sedan stod jag i tunnelbanan och trängdes tillsammans med Gudrun Schyman, de senaste dagarna har vi på torgen runt om i staden kunnat möte kandidaterna till Europaparlamentet. Idag när jag var i Sickla köpkvarter sträcker en kvinna fram en lapp till mig som uppmanar mig att rösta den 7/6. Bredvid henne står vår stadsminister Fredrik Reinfeldt.


Det är glest in gallerian, ute strålar solen och de flesta som går förbi tycks inte märka att det är vår statsminister som står mitt i gallerian och söker kontakt och vill prata med oss som råkar besöka gallerian. Det går fram en barnfamilj och Fredrik sträcker fram sin hand för att presentera sig som just Fredrik. I lugn och ro står de där och pratar en stund.


Själv kan jag naturligtvis inte hålla mig utan går också fram för att ställa en fråga. I lugn och ro står vår statsminister och sakligt diskuterar frågan med mig. Jag argumenterar emot och han fortsätter. Under tiden vi står och samtalar kommer en man fram och vill bara gratulera Fredrik till ett bra jobb, samtidigt framhåller han något han inte är nöjd med. I närmare 10 minuter diskuterar jag med vår statsminister.


Bakom honom står säkerhetsvakterna och jag kan inte annat än känna stolthet över det öppna samhälle som Sverige är. Runt om oss vandrar folk omkring, de flesta märker inte ens om att de passerar eller råkar stöta till statsministern. Trotts ett statsministermord, ett mord på en utrikesminister så fortsätter våra politiker att möta väljarna ute på öppna torg, i gallerior och i tunnelbanor. Det är både modigt och bra.


Rösta på Månadens blogg i rutan till vänster på första sidan, och rösta den 7/6.

Peter PC Carlsson


För övrigt anser jag att Sverigedemokraternas åsikter och cancern skall bekämpas!

Gör ENBART som favorit på Nyligen  Intressant?
Kommentarer till Enbart

Postat av: Skogshuldran Titti

Det du berättar i ditt inlägg visar så bra vi har det som lever i en demokrati, där vi haft fred under långliga tider.

Det visar också hur viktigt det är att slå vakt om våra medborgerliga rättigheter och därmed gå till valurnorna den 7 Juni.

Har du tänkt på en annan sak?

Att det alltid är vackert väder på Mors dag!

Önskar dig en skön ledig söndag!

2009-05-31 @ 10:15:06
URL: http://skogshuldran.bloggagratis.se

Postat av: Mette

ja och det skall vi verkligen vara stolta över.

Sverige är ett mycket bra land att leva i.

Tyvärr så tar vi svenkar mkt för givet.

Tack för dina kloka inlägg.

Förresten vad har hänt med Adam?

En som undrar.

Kram från en ganska trogen läsare

2009-05-31 @ 19:36:59
URL: http://finnotto.blogg.se/

Kommentera Enbart här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0