100121 Enbart Besvikelse

Enbart besvikelse är något som går över. Även om det gör ont i stunden. Det gäller att ha det klart för sig just i besvikelsens starkaste ögonblick. Det går över. Med tiden blir det som är stort idag mindre betydelsefullt i morgon. Ändå, ändå går det inte att komma ifrån att känslan och upplevelsen av besvikelse kan vara stark.


Jag kom på mig själv med att formulera en fras idag, En fras i form av ett konstaterande. “Livet är det som är kvar av ännu inte brustna förhoppningar”. Visst kan det låta tungt, ändå finns det en gnutta av sanning. Livet består av förväntningar och brustna sådana. Vår framtid är i drömmar och förhoppningar. För var brusten förväntan finns det lite mindre kvar av vårt liv.


Jag har aldrig trott på och hållit med om begreppet “Skomakare bliv vid din läst!”. Tvärt om menar och tror jag att var och en av oss har möjlighet att bli precis vad som helst från det ögonblick vi föds. Vår förutsättningar kommer dock att begränsa oss. Men alla har vi förmågor att göra storverk, bara vi får chansen.


Det är just det att få chansen, att ta och ges möjligheten som är skillnaden mellan vad vi är och vad vi kan bli. Inte konstigt att vi blir besvikna när förhoppningar och förväntningar grusas.


Ibland gör vi felbedömningar och då kanske det är dags att packa ihop sina pinaler, stoppa ner dem i ryggsäcken med brustna förhoppningar och knalla vidare till en annan kulle. För vem vet, kanske är ändå gräset grönare någon annan stans. Jag nöjer mig inte med mindre än att få möjlighet att bli den jag kan.


Peter PC Carlsson

För övrigt anser jag att Sverigedemokraternas åsikter och cancern skall bekämpas!

Gör ENBART som favorit på Nyligen  Intressant?

Kommentarer till Enbart

Postat av: Mette

Dina inlägg är alltid intressanta.

Ha en skön helg.

Skickar med en award till dig.

www.finnotto.blogg.se

2010-01-23 @ 18:55:43
URL: http://finnotto.blogg.se/

Kommentera Enbart här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0