20130730 Enbart män som tar ansvar för jämställdhet

Enbart män som tar ansvar för jämställdhet är starka män!

Javisst är det så, män som tar ansvar för jämställdhet är starka män som vågar stå för något de tror på. Jämställdhet är inte en fråga för ett kön lika lite som att motverka apartheid var en fråga bara för de svarta. Ingen jämförelse i övrigt, men det vi män måste förstå är att vi har en roll i jämställdhetsarbetet. Antingen stöder vi den eller så är vi emot den. Möjligen skulle vi kunna vara likgiltiga... vad det innebär för ställningstagande får var och en räkna ut.

Idag 2013 i Sverige skulle jag till och med vilja gå så långt som att säga att det är fegt att inte våga säga att man är för och vill medverka till jämställdhet. Men visst finns det fortfarande många män som inte förmår eller vågar bidra till ett jämställt samhälle. 

De behöver vårt stöd, genom att vi ständigt påpekar när de är kvinnoförnedrande, sexistiska eller bara dumpar över hela vardagen på kvinnan där hemma. Antagligen har alla män en manlig kompis som skulle kunna bidra och säga till om att nu blev det nog lite fel. 

Själv har jag antagligen långt kvar tills jag är en riktigt jämställd människa. Det är ofta vårt kulturella arv som styr oss att inte förmå mer än vad vi gör. Hoppas att det finns vänner i min närhet som kan hjälpa mig att påpeka mina fel och brister för jag vill mer än jag förmår. Det är ofta vårt kulturella arv som styr oss att inte förmå mer än vad vi gör.
 

Peter PC Carlsson

 

För övrigt anser jag att Sverigedemokraternas åsikter och cancern skall bekämpas! 

Gör ENBART som favorit på Nyligen Intressant?

Kommentarer till Enbart

Kommentera Enbart här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0