140606 Enbart mitt land

Enbart mitt land och enbart ditt land. Hit där jag flyttat, här där jag bor har jag kommit för att stanna. Här där jag är född vill jag leva, här vill jag bo. I mitt land, i ditt land finns det plats för alla som bygger och formar vårt land. Landet är mitt, enbart mitt på samma sätt som det är ditt, enbart ditt.

 

Det är där vi bor som vi har rätt att kalla hemma, det är dit vi kommit som vi har rätt att leva, det är här som vi finns och det är här vi lever och verkar. Landet är så mycket mer än ängar, skogar och klippor, så mycket mer än åar, sjöar och floder. Landet är svajande fält av gröna grödor, landet är piskande vind i väderbitna gubbar med sydväst. Landet är smekande sol på nakna kroppar, doften av nybakat bröd en tidig morgon. Landet är luften vi andas och gräset under våra tår. Mitt land är ditt land och landet är inget utan dig, landet är inget utan mig.

 

Vårt land fylls och formas av oss som lever här idag. Liten, lång, smal eller tjock, gammal eller ung knegare eller kung, kvinna eller man, sosse eller moderat, miljöpartist eller sverigedemokrat alla är vi en del av det vi vill kalla vårt land. Det är våra tankar, handlingar och liv som gör landet till det vi kallar vårt.

 

Till alla som vandrat hit för att finna en bättre plats önskar jag att ni alla kan känna att ni inte behöver vandra längre så att mitt land kan bli ditt land och att vi tillsammans kan skapa vårt land. För vi vill kunna leva och dö i Norden.

 

Peter PC Carlsson
För övrigt anser jag att Sverigedemokraternas åsikter och cancern skall bekämpas

 

Gör ENBART som favorit på Nyligen Intressant?

 

Kommentarer till Enbart

Kommentera Enbart här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0