140623 Enbart älskande

Enbart om min älskande väntar är en låt som sätter sig fast. För Enbart om min älskande väntar finns det ett liv… ett liv bortom det vi har, det vi är.

”Men bara om min älskade väntar.
Om jag hör hennes hjärta sakta slå...
Bara om hon låg här tätt intill mig, kan jag bli den jag var igår”

Mitt liv är som det var igår, som det är idag som det kommer att bli men bara om min älskande väntar finns en dag imorgon där det finns en gryning, utan kval och utan dagens puls utan krav. Vi lever som dagen vore den sista, som dagen vore den första, som om jag kunde bestämma dagens lopp.

”Det finns skönhet i flodens silversånger.
Det finns skönhet i gryningssolens sken.
Men då ser jag i min älskades öga
En skönhet större än allting som jag vet”

Men bara om jag vet att min älskade väntar, bara om jag vet att det finns någon som kan älska mig för den jag är, kan jag ta emot den segrandes fred. Min fred finns inom mig. Min längtan är så mycket mer än krig, så mycket mer än avsaknad av fred. Mitt liv är en längtan efter dig. Dig som vill hålla mig i sin famn. Som vill hålla mig kär.

”Och bara om jag vet att hon väntar.
Om jag hör hennes hjärta sakta slå
Bara om hon låg här tätt intill mig.
Kan jag bli den jag var igår”


Men bara om den jag älskade längtar kan jag blir den jag var igår!
 

Peter PC Carlsson
För övrigt anser jag att Sverigedemokraternas åsikter och cancern skall bekämpas

Gör ENBART som favorit på Nyligen Intressant?

Kommentarer till Enbart

Kommentera Enbart här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0