140625 Enbart en vän

Enbart en vän finns där när du behöver det, bart en vän är där även när du inte frågar efter hjälp. En vän är den som står vid din sida både när du frågar och när du inte ens orkar fråga. En vän ser dig för den du är och älskar dig för att du är just den du är.

 

Enbart en vän säger dig det smärtsamma sanningen och är samtidigt den axel du kan luta dig emot når det gör ont. Livet gör ont och en vän finns alltid där vid din sida för att ge dig det stöd och den kritik som du behöver.

 

Jag vill så gärna vara din vän, liksom jag vill att du är min. Jag vill känna din trygghet, jag vill ge dig min. Jag vill vara den du väcker mitt i natten när livet står på ända. Jag vill vara den du pratar med när din tomhet ekar och fyller dig med smärta. Jag vill vara den du plågar med upprepade fraser om hur du kämpar med ditt liv. Jag vill vara den du söker när ljuset har släkts, jag vill vara den du griper efter för att finna en gnutta av hopp.

 

Jag kräver inget av dig, inget annat än allt det du har att ge, av allt det du tänker och känner. Jag kräver inget annat av dig än att få vara en viktig del av ditt liv.

 

Enbart en vän kan finnas där när mörkret faller. Enbart en vän kan sluta dig i sin famn, en vän som vill hålla dig hårt när det blåser, en vän som ovillkorligt ger dig sin kärlek och sin förmåga.

 

Jag vill vara den du ringer, den du ber om hjälp, den du söker när krisen slår till. Jag vill vara din vän som jag vet jag kan vända mig till för att jag vet att du är den vän jag kan lita på, den vän jag kan bli älskad av. Jag vill vara där för dig så som jag vill att du är där för mig.

 

Peter PC Carlsson
För övrigt anser jag att Sverigedemokraternas åsikter och cancern skall bekämpas
Gör ENBART som favorit på Nyligen Intressant?

Kommentarer till Enbart

Kommentera Enbart här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0