080217 Enbart Sol

Enbart sol som kommer åter. Känsla av våren är här, några värmande strålar och lyckan ler åter. Varma strålar på min frusna kind. Sol som fyller mig med glädje, ge mig färg. Livet i grått får helt nya nyanser. Grå nyanser blir blå, blir röda, gröna och sköna sprakande färger. Huden vaknar och blir rosa av din smekande värme. Jag rodnar vid din beröring, får färg på mina kinder och min panna. Värmande gyllene färg. Skimrande av sol i min själ och över hela min kropp, det är min längtan. Sol som värmer, och som ser mig, låter sina strålar smälta just mitt frusna hjärtan.


Jag sluter ögonen och riktar in min slutna blick mot solen. Dess strålar som både värmer mig och med målande penseldrag lägger mig i gyllene färg. Skimrande efterlängtade sol som fyller dagen med ljus, livet med värme. Sol som väcker mig åter som får hjärtat att slå och min själ att blomma. Värmande drag av en penslande sol.


Det kilar i kroppen som när du ser på mig, när jag känner dina fingrar nudda min arm, jag rodnar och längtar. Vill bli värmd vill bli sedd, vill känna ljuset, vill omfamnas av den sprittande känslan som en begynnande vår kan ge.


Sakta vaknar sinnena till liv, sakta vaknar lusten, vaknar min längtan. Jag vill bli värmd, vill bli belyst och få känna dina strålas smekning. Så kom och le mot mig, ge mig din lysande blick så att jag kan se din glans.


Kom och gläns hos mig så jag kan känna värmen igen.


Enbart lysande


Peter PC Carlsson

Kommentarer till Enbart

Kommentera Enbart här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0