080110 Enbart Värme

Enbart värme som sköljer över oss. Varmt väder, varma kläder. Inte minsta gnutta snö. Kanske är det klimatförändringar, kanske är det min önskan om att leva i ett varmare klimat. Men om det är det sista så var detta inte vad jag önskade. Inte slask och 2-5 plusgrader. Nej jag vill ha värme, sol. Värme är 25-30 grader. Även kvällstid. Inte slask, regn och grådask.


Jag vill ha färg, sprakande färger och en klarblå himmel. Nu är det svart när jag vaknar, när jag somnar och däremellan är det olika nyanser av grått. Grått är nog den färg jag tycker sämst om. Grått som döljer solen, grått som bäddar in vår tid, grått som smoggen och grått som tristes. Grått, grått enbart grått.


Jag vill leva i färg, leva i ljus inte i mörker och inte i den gråa smet som omger oss nu. Livet blir så mycket enklare med färg, med ljus, det blir liv, det blir lust och rörelse. Hur kan vi annat än känna oss nere är gråheten omsluter oss. Hur kan vi annat än sakna, längta och drömma om något mer, om något annat. Hur kan vi annat än längta bort.


Så jag sluter mina ögon och drömmer mig bort, jag längtar till en anan tid, till ett annat liv. Jag längtar och ler. Låter drömmen omsluta mig och jag ber. Längtan och lust till något mer, till det jag är. Fri att leva, fri att känna värme och vilja. Gud vad jag längtar, inte efter dig men efter värme, efter lusten som kommer när dagen är ljus, när livet är varmt.


Enbart värme och ljus. Så slut dina ögon och dröm dig bort, enbart drömmar kan värma när dagen är trist, när natten är kall och färgen är grå. Enbart drömmar om något annat om något mer. Om en tid som var, om en tid som kan bli.

Så kom, kom och värm min själ, smek min kind och värm min mun med kyssar och smek. Kom, kom värme kom och lek med mig. Låt livet leka med mig så som jag leker med dig. Så kom, kom och lek. Kom, kom och värm. Bara kom. Älskade kom, kom till mig, kom och kom med mig. Bara kom så att vi kan värma. Kom och var varm med mig. Bara varm, varm.


Enbart varm


Peter PC Carlsson

Kommentarer till Enbart

Postat av: Nina på Johangården säger

Jag blundar och drömmer om att jag är ovan molnen. Där lyser solen på vita bulliga översidan på det gråa och fula som ger regn.

Fast det har varit fruktansvärt grått och svart en längre tid. Det håller jag med om... och regn.

2008-01-11 @ 23:39:05
URL: http://ninajohangarden.blogg.se

Kommentera Enbart här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0