090507 Enbart Lost

Enbart lost kan vi känna oss lite då och då. Att verkligen tappa fotfästet, att riktigt lost kan vara mer ansträngande än vi klarar av. Det blir oerhört stressande och vi kan känna hur vi förlorar kontrollen. Jag tror att enda sättet att få tillbaks fotfästet och kontrollen är att tillåta sig att det är kaos ett tag, att vi inte vet, inte kan och att det är okey just nu. Vi förlorar oss själva för ett tag men finner oftast utan letande vägen tillbaks.


Livet är ingen rak väg och det är än mindre säkert att vägen alltid går upp. Men även när vi tappar fotfästet så kan vi försöka att lyfta blicken för att se en större bild av den väg vi gått och spana mot framtiden hur vägen kan komma att se ut. Ibland kan vi inte annat än att acceptera att just nu är det hemskt, just nu är det tungt. Men det betyder inte att det måste förbli just så. Det kan vara okey att vara lost ett litet tag men lever vi en längre tid med känslan av att vara lost riskerar vi att förlora oss själva.


Vi behöver känna oss hemma, trygga och omtyckta. Det är när vi är hemma som vi vet var allt finns och vad som förväntas. Ju mer trygga vi kan känna oss ju mindre lost riskerar vi att bli. Det är i igenkänning som vi blir stabila. Ändå behöver vi skakas om och bli lite lost då och då för att kunna utvecklas och växa. Ju tryggare vi är i oss själva, ju starkare socialt nätverk vi har omkring oss ju mer lost kan vi bli utan att världen rämnar. Alla kan vi falla det är bara frågan vid vilket tryck, vilken press vi klarar.



Nominera gärna till Månadens blogg
Peter PC Carlsson

Läs om Tim Ahlgren.
För övrigt anser jag att Sverigedemokraternas åsikter och cancern skall bekämpas!

Gör ENBART som favorit på Nyligen  Intressant?
Kommentarer till Enbart

Postat av: Lena

halloj vännen,

Du har så rätt så rätt. Men ibland önskar man att man inte tappade greppet. But that's life.



Jag vill nominera Bloggberta.

Kramis

2009-05-07 @ 21:47:24
URL: http://aforia.blogspot.com

Postat av: Gisan

Så mycket sant och klokt! Kramar...

2009-05-08 @ 14:41:55
URL: http://gisans.blogspot.com

Postat av: Lena

go kväll vännen,

Jo jag vet att Bloggberta är nominerad. Det jag menade att jag röstar på henne för jag kan inte hitta var jag ska lägga min röst.

Hoppas att du fick fylla på sömnen.

Kramis

2009-05-08 @ 17:41:55
URL: http://aforia.blogspot.com

Postat av: Lena

Sorry vännen, missade informationen om när röstandet börjar.

Kramis

2009-05-08 @ 18:45:48
URL: http://aforia.blogspot.com

Postat av: Lena

Puss på dig också min make i drömmen.

2009-05-08 @ 19:08:58
URL: http://aforia.blogspot.com

Kommentera Enbart här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0