110401 Enbart City by night

110401 Enbart City by night
Enbart en City by night kan fängsla och fånga den mest vilsna själ. Få saker som människan har gjort är så vackra som en stad i natten. Ljuset och ljuden som pulserar, som visar på liv, på lust och glädje. Musik som pumpar ut sina vågor och bilar som tutar och sprider sin doft av just stad i natten. En och annan polisbil hörs då och då liksom larmet från de närmsta pubbarna.
llt blandas med färger av neon och den festsugne kan för en kväll glömma allt och smörja sitt inre med glas efter glas. Staden pulserar och på dansställen söker kroppar kontakt. Ömsint eller vildsint men kontakt sökes av själar som söker stöd för sin existens.
Kanske är jag gammal, men jag orkade inte ens gå ut. Sitter på ett hotell i dess restaurang och det mest festliga jag kan tänka denna fredagskväll i en ny stad i ett annat land, är att ta en öl och skriva i min blogg. Inte för att min själ inte känns ensam, inte för att jag inte som alla andra har sår att slicka, inte för att jag inte behöver finna lust och glädje. Ibland är jag bara trött, trött på att upptäcka, att utforska och lära mig, trött på att sprudla av glädje. Ibland vill jag bara vara om så i en annan stad.
Utanför pulserar trafiken, utanför finns neon och en doft av vår. Men inne finns min säng, inne finns det lugn och ro, inne finns hissen till mitt rum och jag behöver inte ens ta upp pengar för att betala min mat. Allt kan sättas på rummet. Valet blir inte lätt, ännu en öl eller  timme i hotellets Jakuzy. Kanske behöver jag inte välja utan kan bara ta av mig och lägga mig och njuta. Varm och vatten masserad kan jag sedan tillfredsställa min törst med kylan och beskan av kvällens sista öl. Allt i vetskap om att utanför dörren, i vårnatten pulserar livet, där rör sig kroppar i takt. Men min kropp ska inte röra sig annat än mot en tidig kväll av vila
Enbart en City by night kan fängsla och fånga den mest vilsna själ. Få saker som människan har gjort är så vackra som en stad i natten. Ljuset och ljuden som pulserar, som visar på liv, på lust och glädje. Musik som pumpar ut sina vågor och bilar som tutar och sprider sin doft av just stad i natten. En och annan polisbil hörs då och då liksom larmet från de närmsta pubbarna.

Allt blandas med färger av neon och den festsugne kan för en kväll glömma allt och smörja sitt inre med glas efter glas. Staden pulserar och på dansställen söker kroppar kontakt. Ömsint eller vildsint men kontakt sökes av själar som söker stöd för sin existens.

Kanske är jag gammal, men jag orkade inte ens gå ut. Sitter på ett hotell i dess restaurang och det mest festliga jag kan tänka denna fredagskväll i en ny stad i ett annat land, är att ta en öl och skriva i min blogg. Inte för att min själ inte känns ensam, inte för att jag inte som alla andra har sår att slicka, inte för att jag inte behöver finna lust och glädje. Ibland är jag bara trött, trött på att upptäcka, att utforska och lära mig, trött på att sprudla av glädje. Ibland vill jag bara vara om så i en annan stad.

Utanför pulserar trafiken, utanför finns neon och en doft av vår. Men inne finns min säng, inne finns det lugn och ro, inne finns hissen till mitt rum och jag behöver inte ens ta upp pengar för att betala min mat. Allt kan sättas på rummet. Valet blir inte lätt, ännu en öl eller en timme i hotellets Jakuzy. Kanske behöver jag inte ens välja utan kan bara ta av mig och lägga mig och njuta. Varm och vattenmasserad kan jag sedan tillfredsställa min törst med kylan och beskan av kvällens sista öl. Allt i vetskap om att utanför dörren, i vårnatten pulserar livet, där rör sig kroppar i takt. Men min kropp ska inte röra sig annat än mot en tidig kväll av vila.


Peter PC Carlsson


För övrigt anser jag att Sverigedemokraternas åsikter och cancern skall bekämpas!

Gör ENBART som favorit på Nyligen Intressant?

Kommentarer till Enbart

Kommentera Enbart här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0