110531 Enbart väntan

110531 Enbart väntan
Enbart en väntan kan vara så lång. En timme är en timme, en dag en dag liksom en vecka är en vecka. Men väntar och längtan tycks förlänga var sekund och dra ut dem till evinnerliga trådar av segaste kåda. I längtans och väntans tider segar sig sekunderna fram. Kanske är det just därför som vi har en till synes oändlig vinter. Mitt i längtans ögonblick rusar tiden desto snabbare och snart är det redan midsommar.
Det är just i dessa sekunder, just nu när vi kan känna vårens ljumma smekningar som det gäller att stanna upp, som det gäller att ta sig tid att bara vara. Nu är inte tiden att se till att allt som inte är gjort äntligen blir klart, nu är inte tiden att skynda. Ändå tycks det vara just det vi gör. Nu när väntan äntligen är över, nu när längtan kan få uppfylla oss. Just nu just i denna stund vill jag införa akutsemester. Bara lägga ner allt, låta saker få stanna upp för att bara få njuta av att vara.
För oss som har det extra jobbigt under det dryga halvår i mörker så är det kanske extra viktigt att kunna stanna upp just nu, att kunna ta sig tid och lägga sig på gräset för att bara låta sig smekas av solen.
Dags att ta på sig sandalerna, ta fram shortsen och sätta på en T-shirt. Perfekt för vilket möte som helst. För inte skulle bankdirektören bli varken bättre eller sämre i ett par kortbyxor. Säkerligen skulle även polisen och vår kära statsminister kunna göra sitt jobb på samma sätt iförd ett par sandaler. Men visst, vi har lärt oss att en del av respekten sitter i kläderna. Själv har jag lärt mig att det är inte vad du säger som räknas utan vad du faktiskt gör.
Så nu skall jag göra rätt saker och se till att klä mig i sommarens uniform, sandaler, T-shirt och ett par skjorts.
Enbart väntan

Enbart en väntan kan vara så lång. En timme är en timme, en dag en dag liksom en vecka är en vecka. Men väntar och längtan tycks förlänga var sekund och dra ut dem till evinnerliga trådar av segaste kåda. I längtans och väntans tider segar sig sekunderna fram. Kanske är det just därför som vi har en till synes oändlig vinter. Mitt i längtans ögonblick rusar tiden desto snabbare och snart är det redan midsommar.

Det är just i dessa sekunder, just nu när vi kan känna vårens ljumma smekningar som det gäller att stanna upp, som det gäller att ta sig tid att bara vara. Nu är inte tiden att se till att allt som inte är gjort äntligen blir klart, nu är inte tiden att skynda. Ändå tycks det vara just det vi gör. Nu när väntan äntligen är över, nu när längtan kan få uppfylla oss. Just nu just i denna stund vill jag införa akutsemester. Bara lägga ner allt, låta saker få stanna upp för att bara få njuta av att vara.

För oss som har det extra jobbigt under det dryga halvår i mörker så är det kanske extra viktigt att kunna stanna upp just nu, att kunna ta sig tid och lägga sig på gräset för att bara låta sig smekas av solen.

Dags att ta på sig sandalerna, ta fram shortsen och sätta på en T-shirt. Perfekt för vilket möte som helst. För inte skulle bankdirektören bli varken bättre eller sämre i ett par kortbyxor. Säkerligen skulle även polisen och vår kära statsminister kunna göra sitt jobb på samma sätt iförd ett par sandaler. Men visst, vi har lärt oss att en del av respekten sitter i kläderna. Själv har jag lärt mig att det är inte vad du säger som räknas utan vad du faktiskt gör.

Så nu skall jag göra rätt saker och se till att klä mig i sommarens uniform, sandaler, T-shirt och ett par skjorts.

Peter PC Carlsson


För övrigt anser jag att Sverigedemokraternas åsikter och cancern skall bekämpas!

Gör ENBART som favorit på Nyligen Intressant?

Kommentarer till Enbart

Kommentera Enbart här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0