080822 Enbart Inget

Enbart inget att dölja argumentet ser jag lite här och var. Har du inget att dölja så behöver du inte bekymra dig. För min del är jag inte motståndare till FRA för att jag har något att dölja.
Ynget att dölja argumentet är ganska svagt. Jag kan argumentera emot det men det som för min del är kärnan är att jag är emot ett kontrollsamhälle. Jag vill inte bli övervakad oavsett om jag har något att dölja eller inte. Jag vill ha tillgång till mitt privatliv och jag vill att det skall vara just privat. Mitt privatliv, ingen annans. Även om jag och min partner inte har något att dölja så vill jag inte att andra ska se när vi har sex. Jag vet att det inte ha med FRA att göra, men det har med min integritet att göra.


Det finns saker som jag vill kunna känna mig säker om är privata. Det har inte något att göra med om man har något att dölja eller inte.

Jag vil inte ha ett kontrollsamhälle, jag vill ha ett öppet samhälle där tollerans och ansvar råder. Att övervaka och kontrollera leder bort från det samhälle jag vill ha.

Peter PC Carlsson

Inlägget är pingat på Intressant.

Läs gärna ett kul inlägg Enbart noshörningspartiet
Ytterligare ett kul inlägg, Enbart Pingvin

Kommentarer till Enbart

Postat av: Cissi

Tack för kommentaren! Visst är det fashinerande med graviditet! Overkligt =)

Kram Cissi

2008-08-22 @ 19:03:16
URL: http://ceciliafrejd.blogg.se/

Postat av: Mynta

Haha det var en vinnande kommentar. =)

2008-08-22 @ 19:33:49
URL: http://myntas.blogg.se/

Postat av: Maria

Jag håller med dig. Visst jag kan se att vissa anser att FRA behövs men kan ändå inte acceptera det. Just nu lever vi i ett samhälle där FRA kanske inte påverkar mer än ligisterna. MEN vad händer om klimatet ändras och om du säger Reinfeldt är kass till en vän. Dagen efter har din vän ingen att prata med för du finns inte där längre. Ja, jag vet att jag drar detta långt och att det mest troligen aldrig blir så i Sverige men vi ska inte glömma att det finns länder som har det så här. FRA i det läget skulle vara katastrofalt.

Har du också fått det ironiska SMSet där det står ord som terroist, bomb, reinfeldt, stadshuset, bin laden och sist står det " så nu har FRA lite att göra den närmsta halvtimmen". Älskar ironin i det.

2008-08-22 @ 19:36:09
URL: http://mariasbetraktelser.blogg.se/

Kommentera Enbart här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0